Privacyverklaring
Wij hechten veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. In deze Privacy policy willen we heldere en transparante informatie geven over hoe wij omgaan met persoonsgegevens.
Wij doen er alles aan om uw privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens. Wij houden ons in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
Verwerking van uw (persoons)gegevens
Wij verwerken uw gegevens omdat u gebruik wilt maken van onze dienstverlening.
De volgende gegevens kunnen wij verwerken:
Voor- en achternaam betrokkene
Geboortedatum betrokkene
Gezondheids- en medische gegevens
NAW gegevens bedrijf/werkgever
Contactgegevens betrokkene/werkgever/bedrijf
Gegevens van (mede)behandelaars van betrokkene
Alleen indien hier expliciet toestemming voor is gegeven.
Uw gegevens worden voor specifieke doeleinden verzameld:
Voor het onderzoeken /evalueren van de belastbaarheid, gezondheidsrisico’s
Rapportages aan de werkgever, (bedrijfs)arts, arbodienst.
Bedrijfsmatige of organisatorische onderzoeken (resultaten van personen worden altijd geanonimiseerd)
Administratie
Medische gegevens worden niet aan de werkgever verstrekt, deze worden alleen met eventueel de bedrijfsarts, arbodienst of behandelaar gedeeld indien noodzakelijk en met toestemming van de betrokkene.
Wij verzamelen niet meer gegevens dan noodzakelijk om u van dienst te kunnen zijn en om zorg te verlenen.
Alleen onze therapeuten en administratieve medewerkers hebben toegang tot uw gegevens. Alle
medewerkers hebben zich verplicht om vertrouwelijk om te gaan met uw persoonsgegevens.
Beveiliging van uw gegevens:
Uw gegevens zijn goed beveiligd tegen onbevoegde toegang. Wij werken met het beveiligde e-mailsysteem. Daarnaast zijn alle systemen beveiligd met een persoonlijke inlog en wachtwoord. Fysieke administratie wordt afgesloten bewaard.
Bewaartermijnen:
Gegevens voor het medisch dossier worden 15 jaar bewaard na het afsluiten van de interventie tenzij langer bewaren noodzakelijk is.
Alle overige administratie wordt volgens de wet minimaal 7 jaar bewaard.
Verstrekken gegevens aan derden:
Wij verstrekken uitsluitend noodzakelijke gegevens aan overige behandelaars en de bedrijfsarts. Aan werkgevers en Arbo professionals worden rapportages verstrekt (zonder medische of gezondheidsgegevens).
Gegevens worden alleen verstrekt indien er nadrukkelijk toestemming is gegeven.
Uw rechten:
U heeft recht op inzage, rectificatie of verwijdering van de persoonsgegeven welke wij van u ontvangen hebben. Tevens kunt u bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens (of een deel hiervan) door ons. Ook heeft u het recht om de door u verstrekte gegevens door ons te laten overdragen aan uzelf of in opdracht van u direct aan een andere partij. Wij kunnen u vragen om u te legitimeren voordat wij gehoor kunnen geven aan voornoemde verzoeken.
Mogen wij uw persoonsgegevens verwerken op basis van een door u gegeven toestemming hiertoe, dan heeft u altijd het recht deze toestemming in te trekken.
Wij nemen de bescherming van uw gegevens serieus en nemen passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact met ons op via onderstaande contactgegevens.
Contactgegevens:
Dreesplein 7
3404 JP IJsselstein
030 6888648
info@pmo-vo.nl